Peter Klimant Samospráva

Mesto platí za službu, ktorú takmer nevyužíva: Radnicu sme na problém upozornili, toto je jej reakcia...

Mesto od začiatku roka pravidelne platí za službu, ktorú takmer nevyužíva. Radnicu sme na problém upozornili, takúto reakciu nám z nej zaslali...

Ilustračný obrázok k článku Mesto platí za službu, ktorú takmer nevyužíva: Radnicu sme na problém upozornili, toto je jej reakcia...
Zdroj: Dnes24.sk

Služba City Monitor zabezpečuje komunikáciu medzi občanmi a mestami. Ľudia tu môžu zasielať svoje podnety, sťažnosti či otázky určené mestu, ktoré na ne potom môže reagovať. Službu využíva hneď niekoľko slovenských miest, od septembra minulého roka aj mesto Zlaté Moravce, ktoré za jej využívanie podľa hovorkyne mesta platí mesačne 49,20 eur.

Za Lednára odpovedali pravidelne

Služba sa u Zlatomoravčanov ujala celkom dobre. Mesto má doposiaľ na konte niekoľko desiatok podnetov od svojich občanov. Za čias Lednárovho vedenia im odpovedal vtedajší prednosta radnice Roman Šíra, ktorý tak robil v mene radnice. Na jeho odpoveď ste v priemere čakali 4 až 5 dní. Ten však koncom roka 2014 skončil na poste prednostu a začiatkom januára došlo k celkovej výmene vedenia, kedy na primátorské kreslo zasadla Serafína Ostrihoňová.

Ľudí však trápili v meste rôzne problémy aj po Novom roku. Na službe od januára pribudlo hneď niekoľko nových podnetov, ktoré boli adresované našej radnici. V januári ich bolo presne 5, mesto však z toho odpovedalo len na jeden jediný, aj to až po 47. dňoch. Vo februári bola radnici adresovaná už len jedna otázka, ktorá taktiež ostala nezodpovedaná. A nakoniec v marci už nepribudla žiadna nová občianska otázka. Okrem jedného podnetu tak všetky ostatné z tohto roku ostali nevybavené.

Odpovede dostali až po našich otázkach

Mesto však za službu mesačne platí i naďalej, preto sme sa obrátili na radnicu a to aj s otázkou, prečo ostávajú podnety nevybavené. Otázky sme na mestský úrad zaslali vo štvrtok. Hneď na druhý deň radnica na City Monitore pridala odpovede na tri občianske podnety z tohto roka.

Následne po pár dňoch prišla konečne odpoveď i na naše otázky. „Nie je pravdou, že podnety zostávajú po zmene vo vedení mesta a Mestského úradu nevybavované. Stav vybavovania podnetov je verejne prístupný na stránke Citymonitoru, kde väčšina z nich je vyriešených,“ reagovala hovorkyňa mesta Mária Vozárová. Väčšina podnetov však pribudla ešte za čias Lednára, kedy väčšina z nich bola i skutočne vyriešená. Treba však uznať, že po tom čo sme radnicu na problém upozornili, tak odpoveď následne dostala už i väčšina podnetov z tohto roka.

Okrem toho sme sa mesta pýtali, či neplánujú službu úplne zrušiť, keďže do odoslania našich otázok ju evidentne moc nevyužívali. I na toto prišla reakcia. „V súčasnosti vedenie mestského úradu prehodnotilo poskytovanie tejto služby, pričom plánujeme prejsť na bezplatnú službu Odkaz pre starostu,“ dodala Mária Vozárová.

Čítajte tiež:

Služba City Monitor funguje v meste už dva týždne: Čo trápi Zlatomoravčanov?

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM