Peter Klimant Samospráva

Radnica si vyberala medzi platenou a neplatenou službou: Čo myslíte, ktorej dala prednosť?

Zlaté Moravce začali využívať novú službu, cez ktorú môžu ľudia zasielať svoje sťažnosti radnici a tá ich začne riešiť. To je super správa. Mesto však za to bude mesačne platiť. Na výber pritom bola takmer identická služba, ktorá je zdarma.

Ilustračný obrázok k článku Radnica si vyberala medzi platenou a neplatenou službou: Čo myslíte, ktorej dala prednosť?
Zdroj: Dnes24.sk

"Prostredníctvom služby môžu občania jednoducho nahlasovať prípadné poruchy v meste, upozornenia na nedostatky, svoje podnety na ich odstránenie a nápady na ich zlepšenie,“ informuje mesto o novej službe.

Podnety sa dajú posielať cez mobilné aplikácie, či priamo cez internetovú stránku mesta. Všetky tieto upozornenia si potom môže prezerať poverený človek z radnice. Ten bude mať na starosti aj riešenie nahlásených problémov. Celé to znie fajn. Čo však bude táto novinka naše mesto stáť?

„Ekonomické hľadisko je v tomto prípade zanedbateľné. Služba City Monitor je spoplatňovaná iba sumou 49,20 eur mesačne s DPH, pričom počas prvých troch mesiacov je poskytovaná bezplatne,“ informuje hovorkyňa mesta Mária Vozárová. To sa za rok vyšplhá na sumu 442 eur, vrátane s odpočítaním troch mesiacov, ktoré sú zdarma.

Mohli to mať zadarmo

Radnica mala pritom možnosť využiť podobnú službu „Odkaz pre starostu“, ktorá je bezplatná. Vedenie mesta priznáva, že služby sú naozaj veľmi podobné. „Vo svojej podstate ide o veľmi podobné služby založené na tom istom princípe – verejnosť nahlási podnet, tento je úradom spracovaný, riešený, pričom o jeho stave riešenia a spôsobe vyriešenia je verejnosť informovaná cez webovú stránku ako aj mobilnú aplikáciu,“ povedala Vozárová. Napriek tomu dalo mesto prednosť platenej verzií.

Údajne tak spravili, pretože City Monitor je lepší. Podľa Vozárovej je jeho výhoda v tom, že podnety od ľudí nie sú úradu preposielané cez tretiu stranu, ako je tomu pri Odkaze pre starostu. „V Odkaze pre starostu by podnety išli cez administrátora, na ktorého by sme prakticky nemali žiadny priamy dosah,“ vysvetľuje hovorkyňa.

Občiansky aktivista: Tam nie je demokracia!

K argumentu hovorkyne mesta sa vyjadril občiansky aktivista Michal Cimmermann, ktorý sa v Moravciach snažil presadiť službu „Odkaz pre starostu“. “Tam nie je demokracia. Administrátor je v odkaze pre starostu nezávislý a má za úlohu vyhodnocovať stav podnetov. Zatiaľ čo pri City Monitore vyhodnocuje sťažnosti zamestnanec mesta. Myslíte si, že si niekedy dovolí označiť podnet za nevybavený?“ pýta sa rozhorčený Cimmermann.

„Chcel by som vidieť zamestnanca mesta, ktorý by označil niečo po 13 dňoch za nevyriešené. Asi by mal nepríjemný telefonát. Zatiaľ čo pri odkaze s tým nemôžu nič robiť, pretože celú vec vyhodnocuje človek mimo magistrátu,“ vysvetľuje svoj pohľad na vec.

Rovnako sa mu nepáči myšlienka, že mesto bude za službu platiť. „Pokiaľ ide o zanedbateľné náklady, tak ročne to robí 500 eur. Tie peniaze mohli ušetriť a dať napríklad na nejaký iný verejnoprospešný projekt,“ dodal Cimmermann na záver.

City Monitor funguje pre Zlaté Moravce od utorka. Zatiaľ žiadny Zlatomoravčan nezaslal radnici svoj podnet. V priebehu nasledujúcich troch mesiacov sa teda ukáže, či má u nás táto služba zmysel. Ak nie, tak sa s ňou mesto pravdepodobne rozlúči.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM